-A A+

Bilim Fatih'teki Planör Tasarımı Atölyesi ile Babalar ve Çocuklarımız Havacılığın Temel Prensiplerini Keşfediyor

Bilim Fatih’in düzenlediği Planör Tasarımı Atölyesi gençlere havacılıkla tanışma ve bilimsel bilgilere pratik deneyimle ulaşma imkanı sunuyor. Babalar ve çocuklarımız uçuşun fiziksel kurallarını öğrenip planörlerini tasarlarken yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştiriyor.

20 Ekim 2024
Bilim Fatih teki Planör Tasarımı Atölyesi ile Babalar ve Çocuklarımız Havacılığın Temel Prensiplerini Keşfediyor

Bilim Fatih bünyesinde gerçekleştirilen Astronomi, Uzay ve Havacılık atölyelerinin önemli bir parçası olan Planör Tasarımı Atölyesi gençlere bilimi ve teknolojiyi eğlenceli ve uygulamalı bir yolla öğretmeyi amaçlıyor. Motorsuz uçan araçların tarihini ve işleyişini öğrenmekle başlayan atölye gençlerin kendi tasarımlarını hayata geçirdiği uygulamalı bir eğitimle devam ediyor. İlk olarak havacılıkta uçmanın temel kuralları hakkında kapsamlı bilgi verilen katılımcılar bu bilgileri kullanarak uçan cihazları sınıflandırma ve özelliklerini analiz etme sürecine girdiler. Uçan araçların tarihsel gelişimi ve bu alandaki ilerlemeler planörler özelinde ele alınarak katılımcılara aktarılırken özellikle motorsuz uçakların aerodinamik yapıları detaylıca incelendi.

Atölye sırasında katılımcılar edindikleri bilgileri pratiğe dökerek dil çubukları ve çeşitli basit malzemeler kullanarak kendi planörlerini tasarladılar. Bu süreçte gençler bir mühendislik problemini çözme yeteneklerini geliştirirken aynı zamanda bilimsel yöntemlerle nasıl üretim yapılabileceğini öğrenmiş oldular. Planörlerin tasarım aşamasında katılımcılar planörlerin aerodinamik yapısını göz önünde bulundurarak uçmanın etkili ve dengeli bir şekilde gerçekleşmesi için gerekli unsurları dikkate aldılar. Tasarım süreci boyunca yapılan her hata gençlere problem çözme ve ekip çalışması gibi beceriler kazandırdı.

Katılımcıların kendi elleriyle tasarladıkları planörler tasarımın ardından test edilerek performansları gözlemlendi. Uçuş denemeleri sırasında öğrenciler farklı planör modelleri arasında hız, yükseklik ve uçuş süresi gibi kriterlere göre karşılaştırmalar yaparak havacılığın bilimsel ve teknik yönleri hakkında daha derin bir anlayış kazandılar. Planörlerin uçuş dinamiklerini gözlemleyerek gençlerin yaptığı her gözlem onları daha iyi tasarımlar yapmaya yönlendirdi. Bu sayede gençler bilimsel bilgiye dayalı olarak tasarımlarını sürekli geliştirme fırsatı buldu.

Bilim Fatih’in gençlere yönelik bu gibi atölyeleri onların bilim ve teknolojiye olan ilgisini artırmayı ve bu alanlarda kariyer yapmalarını teşvik etmeyi amaçlıyor. Planör Tasarımı Atölyesi bu vizyonun önemli bir parçası olarak gençlerin bilime olan merakını güçlendirirken aynı zamanda onlara mühendislik ve tasarım süreçlerinin temel dinamiklerini öğretmeyi hedefliyor. Geleceğin bilim insanları ve mühendisleri olma yolunda adım atan katılımcılar bu atölye sayesinde hem teorik hem de pratik bilgiye sahip olarak daha büyük projelere hazır hale geliyorlar.

Bilim Fatih tarafından düzenlenen bu tür uygulamalı eğitimler gençlerin bilimle olan bağlarını güçlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda yaratıcı düşünme, problem çözme ve takım çalışması gibi yetenekleri de geliştirmelerine olanak sağlıyor. Planör Tasarımı Atölyesi gençlerin havacılığa ilk adımlarını atmalarını sağlayan bu önemli deneyimlerden biri olarak ön plana çıkıyor.

https://www.fatih.bel.tr/tr/main/pages/fabim/65 https://www.fatih.bel.tr/tr/main/pages/fabim/65
Başkan Instagram Başkan X Başkan Facebook Başkan YouTube Başkan Telegram Başkan WebBaşkan Web

Warning

Reading cannot be initiated since there is no Turkish language support. You can add Turkish language support to your device from the settings section.

Şimdi konuşabilirsiniz Sizi dinliyorum... Anlaşılmadı. Tekrar Deneyin