Haberler
Gençlerimiz, Kesir ve Yüzde Kavramlarıyla Bilim Fatih'te Parfümlerini Tasarladı
Bilim Fatih’in düzenlediği Parfüm Atölyesi’nde gençlerimiz matematiğin soyut kavramlarını günlük yaşama uyarlayarak hem bilgi dağarcıklarını genişletti hem de kendi parfümlerini tasarladı. Kesir ve yüzde kavramları uygulamalı olarak öğretildi.
20 Ekim 2024Bilim Fatih düzenlediği Parfüm Atölyesi ile matematiği koku dünyasıyla buluşturdu. Atölye kapsamında gençler kesir ve yüzde hesaplarını öğrenmenin yanı sıra bu bilgileri parfüm yapımına entegre ederek bir bilimsel süreci sanatla harmanladı. Atölye hem matematik öğretiminin yeni bir boyut kazanmasını sağladı hem de katılımcıların kendi özgün kokularını yaratmalarına olanak tanıdı.
Atölye boyunca katılımcılar önce kesir ve yüzde kavramları hakkında detaylı bilgi aldı. Eğitmen kesirlerin günlük hayatta nasıl kullanılabileceğini anlatarak matematiğin sadece bir sınıf dersi olmadığını, her alanda karşımıza çıktığını vurguladılar. Yüzde ve kesirlerin birbirine nasıl dönüştürüldüğü konusunda yapılan açıklamalar katılımcıların parfüm yapımına matematiksel bir bakış açısıyla yaklaşmalarını sağladı. Eğitmen ayrıca esansların oranlarının doğru hesaplanmasının parfümün kalitesi ve kokusunun dengesi açısından ne kadar önemli olduğunu örneklerle açıkladı.
Atölye çalışması sırasında katılımcılar seçtikleri esansları belirlenen kesir ve yüzde hesaplamalarına göre karıştırarak kendi parfümlerini tasarladı. Bu süreçte esanslar arasında doğru dengeyi bulmak için yaptıkları matematiksel hesaplamalar parfümün nihai sonucunda büyük rol oynadı. Katılımcılar kesirler yardımıyla belirli oranlarda esansları nasıl karıştıracaklarını öğrenerek kendi zevklerine uygun ve tamamen özgün kokular yarattılar. Her bir katılımcı bu hesaplamalar sonucunda kendine özel formüller geliştirip atölye sonunda kendi parfümlerini hazırlamış oldu.
Atölye aynı zamanda katılımcıların yaratıcılıklarını geliştirmelerine de katkı sağladı. Parfüm yapım süreci boyunca hem matematiksel düşünme hem de estetik kaygılar ön planda tutuldu. Katılımcılar sevdikleri kokuları oluştururken matematiksel oranların tasarımda nasıl etkili olduğunu deneyimlediler. Bu deneyim onlara sadece bir parfüm yaratmanın ötesinde bilim ve sanatın nasıl bir bütünlük içinde çalıştığını gösterdi.
Bilim Fatih düzenlediği bu tür atölyelerle bilimsel bilginin günlük yaşamla nasıl bütünleştiğini göstermeye devam ediyor. Parfüm Atölyesi’nde katılımcılar matematiğin karmaşık gibi görünen kavramlarını hayatın bir parçası olarak gördüler ve bu bilgileri yaratıcılıkla birleştirerek somut bir ürün ortaya koydular. Eğitmen atölye boyunca katılımcılara rehberlik ederek hem öğrenme sürecini keyifli hale getirdi hem de matematiksel bilgilerin nasıl pratik uygulamalara dönüştürülebileceğini gösterdi.
Atölye sonunda katılımcılar öğrendikleri teorik bilgileri kullanarak tasarladıkları parfümlerle atölyeden ayrıldılar. Bu etkinlik katılımcılara hem matematiksel düşünme becerilerini geliştirme fırsatı sundu hem de kendi yarattıkları ürünleri deneyimleme mutluluğunu yaşattı. Bilim Fatih’in bu tarz etkinlikleri öğrenmeyi eğlenceli hale getirirken bilimsel ve yaratıcı düşünmenin birleşimini en iyi şekilde sunmaya devam ediyor.
Parfüm Atölyesi katılımcıların hem bilimsel hem de sanatsal bir deneyim yaşadığı, bilgiyle yaratıcılığın harmanlandığı bir etkinlik olarak hafızalarda yer etti. Bu tür atölyeler Bilim Fatih’in yenilikçi eğitim yaklaşımlarının bir örneği olarak öne çıkıyor ve bilimsel öğrenmeyi daha erişilebilir ve ilgi çekici kılmayı amaçlıyor.